Dit afsnit går her

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

FAQ

Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål.
Hvis du – mod forventning – ikke finder svar på lige netop dit spørgsmål, så kontakt os meget gerne.

CORONA – COVID-19

Ribe Camping er åben og følger alle de anvisninger, som sundhedsstyrelsens giver løbende vedr. coronavirussen.

Vores gæster kommer i egen campingvogn, autocamper, telt eller lejer en hytte hos os. Som gæst med egen beboelse/hytte kan man kontrollere sit nærmiljø og føle sig lige så tryg på en campingplads som hjemme. Man har sin egen afgrænset flade med meget luft omkring sig.

På nuværende tidspunkt skal der ikke længere bæres mundbind i offentlig rum.

Vi henstiller til, at vores personale får plads til at rengøre servicebygningerne – blot for at vi både kan passe på os selv, men også på hinanden.

Vi overholder alle regler og gør mere end myndighederne påkræver, men vi gør også vores til at holde hjulene i gang, i det omfang der er forsvarligt – primært for at sæsonpladserne der gerne vil ud i deres vogn. Er du usikker eller i risikogruppe, skal du naturligvis tage dine egne forholdsregler og forbehold. Vi vurderer alle aktiviteter i forhold til de retningslinjer som myndighederne udstikker. Der er mange holdninger, men vi skelner mellem regler og holdninger.

Nogle af tiltagene, for at beskytte både os og hinanden:

  • Rengøringspersonalet foretager ekstra rengøring af servicebygningerne.
  • I køkkener er der opslag på døren for hvor mange der må være i det enkelte rum.
  • Der er håndsprit i alle servicebygninger, men vi anbefaler også, at alle selv tager håndsprit med og er grundige med at vaske hænder.

Hvis du for nyligt har været i kontakt med en smittet, selv er smittet eller føler dig syg, forventer vi, at du ikke tjekker ind på pladsen eller opholder dig her.

Vi forventer, at du sammen med os er med til at undgå smitte ved at overholde Sundhedsstyrelsens udmeldte retningslinjer.

Vi håber på jeres forståelse og opfordrer alle til at passe godt på sig selv og hinanden.

Ved spørgsmål, kontakt os gerne på info@ribecamping.dk

AFBESTILLINGSBESKYTTELSE

Afbestillingsbeskyttelse ved sygdom

Dækker tilfælde af akutopstået sygdom eller død blandt én af rejsedeltagerne, som skal lægedokumenteres.
Forsikringen koster 4% af den samlede pris for opholdet inkl. alle gebyrer og tillæg.
Der betales et administrationsgebyr på 250,- ved afbestilling.

Afbestillingsbeskyttelsen dækker indtil kl. 12.00 dagen før booket ankomst.
Kun skriftlig afbestilling via mail er gyldig.

Der er ikke fortrydelsesret på Afbestillingsbeskyttelsen.
Ønskes en udvidelse af afbestillingsbeskyttelse bør du købe Fuld Afbestillingsbeskyttelse.

Afbestillingsbeskyttelsen kan bestilles når du booker opholdet, og senest ved betalingsfristen for første rate.
Hvis du booker hos os igennem telefon, skal du selv nævne hvis du ønsker at tilkøbe forsikring.

 

Fuld Afbestillingsbeskyttelse

Dækker uanset årsagen til afbestilling.
Beskyttelsen koster 9% af den samlede pris for opholdet inkl. alle gebyrer og tillæg.
Der betales et administrationsgebyr på 250,- ved afbestilling.

Afbestillingsbeskyttelsen dækker indtil kl. 12.00 dagen før booket ankomst.
Kun skriftlig afbestilling via mail er gyldig.

Der er ikke fortrydelsesret på Afbestillingsbeskyttelsen.

Afbestillingsbeskyttelsen kan bestilles når du booker opholdet, og senest ved betalingsfristen for første rate.
Hvis du booker hos os igennem telefon, skal du selv nævne hvis du ønsker tilkøbet.

HVAD TID SKAL VI CHECKE IND OG UD?

CHECK IND
Camping kl. 12.00
Hytter kl. 15.00

Parker venligst i de indrettede båse på parkringspladsen foran bommer og kom derefter ind i receptionen for at checke ind.

CHECK UD
Camping kl. 12.00
Hytter kl. 11.00

Alle gæster checker ud i receptionen og returnerer ved afrejse bom/brusekort, samt evt. udleverede nøgler, elmåler, antennestik og strømadapter.
Vi gør opmærksom på, at man ikke må parkere foran receptionsbygningen – da vi gerne vil undgå kødannelse.

HVORDAN MED STRØM?

På alle pladser er der 13A strømudtag. På vores komfortpladser er der 16A.

Benyttelse af Elektriske varmeapperater, må kun benyttes på måler.

En stor del af  året afregnes strøm for turister efter fast dagspris på kr. 37,-. I kolde perioder afregnes strøm efter måler – kr. 3,50 pr. kWh.

HVORDAN SKAL VI CHECKE IND UDENFOR ÅBNINGSTID?

Ved ankomst uden for vores åbningstider, venligst benyt vores selvbetjente check in stander i rummet modsat receptionen.
Standeren kan både benyttes med og uden forhåndreservering.


Ankomst med forhåndreservation

Medbring fremsendte bekræftelse med  kunde- og bookingnummer, som begge skal benyttes ved selvbetjent check in.


Ankomst uden forhåndsreservation
Følg anvisningen på check in standeren.
I kan med fordel besigtige pladsen inden I foretager en reservation.

 

Check ind i hytter udenfor åbningstiderne, kan kun ske med en forhåndreservation.

HVILKE RABATAFTALER KAN BENYTTES?

Eventuelle rabatter skal fremvises ved ankomst. Ved anvisning efter afregning, refunderes rabat ikke.

Ved onlinebooking betales det fulde beløb ved booking. Eventuel rabat pålægges ved ankomst og afregnes ved afrejse.

ELITE CAMP

Ribe Camping er en del af Elite Camp. Elite Camp er en sammenslutning af campingpladser i Danmark, som sammen og hver for sig er stedet for campinggæster, der sætter pris på god kvalitet til fornuftige priser. Læs mere om Elite Camp her

Ved overnatning på Elite Camp pladser udleveres ved afrejsen et rabatkort som yder en rabat på kr. 50,- pr. overnatning på den næste reservation på en af Elite Camps pladser. Rabatkortet er kun gyldig med påhæftet kvittering, og såfremt reservationen foretages i det samme navn. Der kan være uger hvor rabatkortet ikke kan anvendes – se nærmere i rabatkortet. Rabatkortet skal afleveres i receptionen ved ankomst.

DCU
Ribe Camping er en DCU samarbejdsplads og tilbyder 15% rabat på overnatningsprisen hele året ved forevisning af gyldigt DCU campingpas.

DCU priser 2021:
Voksne                kr. 74,80
Børn u/12 år      kr. 52,70

ACSI
ACSI rabatkortet tilbyder for maksimum 20 Euro pr. døgn overnatning for 2 voksne, 1 hund, 2 brusebade og 4 kwh. Rabatkortet købes sammen med ACSI-bogen og forevises ved ankomsten.

Rabatkortet kan benyttes i de udvalgte perioder som fremgår i bogen.
ACSI prisen tillægges et miljøafgift på kr. 15,- pr. person pr. døgn.
Ved ophold over 14 dage med ACSI rabatkort, betales der kun for 12 nætter (gælder ikke strøm og bad)

Ældre Sagen
Som medlem af Ældre Sagen opnåes 10% rabat pr. overnatning i både hytter og egen campingvogn i udvalgte perioder. Der ydes som udgangspunkt ikke rabat på helligdage og i højsæsonen. Se mere på Ældre Sagens hjemmeside her.
Rabatten opnås ved fremvisning af gyldigt medlems bevis ved ankomsten.

OBS

Rabataftaler kan ikke kombineres.
Sæsonpladser kan benytte rabataftaler ved overnattende gæster og hytteleje, dog ikke i helligdage, højsæson samt vinfestival.

KOSTER DET NOGET AT BADE?

Ja, hos os er der betaling for det varme vand i bruserne. Pris kr. 8,- for 4 min. varmt vand. Til betaling benyttes bom/badekort der udleveres i receptionen ved check in. Kortet holdes kort for sensoren i brusebadet, herefter aktiveres 4 min. varmt vand – der er altid koldt vand i hanen.

I alle servicebygninger findes også familiebaderum, hvor der er ekstrabetaling på kr. 5,- i entré. Her er rummene større så hele familien kan bade samtidig. I rummene er der bruser, toilet, håndvask, hårtørrer og bænk. Brusebadene koster her ligeledes 8,- for 4 min. varmt vand.

MÅ VI MEDBRINGE HUSDYR?

Ja, her I velkommen til at medbringe hunde, katte mv. både på camping og i mange af vores hytter.

Husdyr må dog ikke opholde sig i vores servicebygninger, samt i møblerne i vores hytter.

MÅ MAN GRILLE PÅ CAMPINGPLADSEN?

Ja det må man. Vi tilbyder en stor udegrill i bygning F, som man frit kan benytte med eget kul.
Derudover er man også velkommen til at medbringe sin egen grill.

Bor man i én af campingpladsens hytter, har man mulighed for at låne en lille kuglegrill, der blot sættes rengjort på plads efter brug. Spørg i receptionen.

ER DER WI-FI PÅ PLADSEN?

Vi har Wi-Fi på pladsen og det koster kr. 30,- pr. dag – rabat ved flere dage.

Du kan selv købe Wi-Fi ved at vælge netværket “Ribe Camping Wi-Fi Guest” og herefter kan du vælge hvor mange dage du vil købe – det er samme priser som i receptionen.

Hvis man sidder i vores café, kan man gratis benytte sig af vores frie hotspot.

ER CAMPINGPLADSEN HANDICAPVENLIG?

Handicaprum med toilet og brusebad:

I alle vores servicebygninger er der handicaprum med toilet og brusebad. Har du behov for adgang til disse rum, skal du forbi receptionen. Brusebade i handicaprum koster kr. 8,- for 4 min. varmt vand, som i de øvrige bruserum.

Kørestole på pladsen:

Der er niveaufri adgang på hele pladsen, bortset fra et dørtrin ved servicebygningerne.

Dør til Servicebygning B har en dørbredde på 78 cm

Kørestole i hytter:

Dørmål i Vadehavshytter
Indgangsdør    85
1 værelse          80
Mellemgang til badeværelse    70
Badeværelse    70/67 (døren kan ikke åbnes helt op mod væg pga. dørhåndtag)

Dørmål i Komforthytter med spa
Indgangsdør    70
1 værelse          60
Badeværelse    60

Dørmål i Komforthytter med 3 værelser
Indgangsdør   70
1 værelse         60
Badeværelse   60/57 (døren kan ikke åbnes helt op mod væg pga. dørhåndtag)

OBS – der er et trin op til hver hyttes terrasse med indgangsdøren

SKAL MAN SELV MEDBRINGE SENGELINNED?

Nej det er ikke nødvenlig. Hos os er det muligt at tilkøbe sengelinned og håndklæde for kr. 80,- pr. sæt.
OBS der skal benyttes linned i vores hytter!

MANGLER DU BABYUDSTYR

Vi ved det kræver lidt ekstra udstyr at skulle på ferie med småbørn, derfor kan du hos os leje højstol/barnestol, weekendseng, tappegitter og babydyne/pude inkl. linned. 
Pris kr. 50,-/enhed for opholdet.
Giv os gerne besked ved booking eller før ankomst, så vi har det klar til jer.

MANGLER DU SERVICE, GRYDER OG PANDER?

Vi ved, at det kan kræve meget udstyr, for at skulle på ferie, og er man i telt eller lejer én af vores Minihytter, så kan det kræve plads at have gryder, pander, tallerkner, bestik mv. med. Derfor kan der lejes en Servicekasse hos os, der indeholder det mest fornødne til op til 4 personer, når der skal kokkeres og spises.
Pris kr. 50,- pr. kasse for opholdet.
Giv os gerne besked ved booking eller før ankomst, så vi har det klar til jer.

Indhold:
4 x krus, tallerkner, knive, gafler, spiseske, teske. Desuden gryde, pande, skåle, skærebræt, kande, saks, brødkniv, kokkekniv, urtekniv, grøntsagsskræller, piskeris, grydeske, paletkniv, dåseåbner og proptrækker.

BETALING AF OPHOLD

Booker du ophold hos os online, vil du skulle betale det fulde beløb med det samme.

Booker du via mail eller tlf, vil du på camping skulle betale 25% senest 14 dage efter booking. Vores hytter skal altid betales forud, derfor vil du blive opkrævet 25% 14 dage efter booking og de resterende 75% en måned før ankomst.

I vores bekræftelsesbreve er der link til betaling af bookingen online via betalingskort eller MobilePay. Der vil også være betalingsoplysninger til benyttelse til bankindbetalinger.

HJERTESTARTER

I køkkenet i servicebygning E (midt på pladsen – ved den runde grillhytte) hænger hjertestarteren på væggen.

GAVEKORT

Ønsker du at give et gavekort til én du har kær, så har du mulighed for at købe det både online via vores bookingsside, hvor du blot vælger en overnatning hos os, så vil du have valgmulighed for at købe et gavekort og betale med det samme. Herefter vil du i receptionens åbningstid modtage gavekortet via mail.
Du kan også kontakte os på tlf. 75410777 eller mail info@ribecamping.dk, så hjælper vi gerne.

Gavekortet har en gyldighed på 2 år fra udstedelsesdato.

+45 75 41 07 77
Farupvej 2, 6760 Ribe, Danmark
info@ribecamping.dk

Book